Slovenské firmy sa čoraz viac zameriavajú na spoločensky prospešné aktivity, ktoré zlepšujú život rôznych komunít na Slovensku. Aj Slovenská sporiteľňa, ktorá patrí do skupiny Erste sa okrem iného vyznačuje aj výnimočným prístupom k témam sociálneho bankovníctva a finančnej gramotnosti. Dlhé roky sa ako zodpovedný líder venuje aj podpore tretieho sektora či znevýhodneným skupinám obyvateľstva. Tejto téme bol venovaný aj posledný Dámsky biznis klub.
„Pomáhame tam, kde to má zmysel. Príkladom je aj LGBTI komunita, ktorá sa predčasom stala terčom ostrej kritiky. Uvedomujeme si zodpovednosť voči našej krajine, a tak pomáhame na viacerých frontoch. Napríklad sme naposledy podporili deti z chudobných rodín, kde sa do zbierky zapojili aj naši zamestnanci, a spoločne sme im kúpili vyše 40- tisíc školských pomôcok,“ povedala Dáša Juríková, riaditeľa odboru stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne.
Rovnako zmýšľa aj spoločnosť Nosene. Firma starému oblečeniu vdychuje nový život. Predáva ho vo svojom obchode a zároveň menej vhodné kusy odevov mení na úplne nové výrobky. Vďaka tomu úspešne presadzuje trend recyklovanej módy a napomáha šetreniu životného prostredia. Navyše, v rámci projektu „Nákup, ktorý pomáha – pomoc týraným ženám“ putuje časť výťažku z každej kúpy na pomoc týraným ženám.
Firma musí podľa Nadácie Pontis robiť vždy niečo navyše nad rámec svojej činnosti. Firmy, čo tlačia latku vyššie, inovujú a ponúkajú lepšie služby a pritom hľadia aj na životné prostredie, posúvajú spoločnosť dopredu. „Dôležitá je aj spokojnosť zamestnancov. Dobrý vzťah k ľuďom na pracovisku je to najdôležitejšie. Treba si udržiavať zamestnancov. Ak sa k nim firma dobre správa aj práca je efektívnejšia,“ doplnil Michal Kišša z Nadácie Pontis.
Slovenská sporiteľňa získala ocenenie VIA BONA za aktivity súvisiace so zodpovedným podnikaním. V lete 2018 banka urobila verejná vyhlásenie a zaviazala sa, že už nikdy nebude používať vonkajšiu billboardovú reklamu, pretože nechce prispievať k vizuálnemu smogu v slovenských mestách.
Fotogaléria
Čo je Dámsky biznis klub Erste Private Banking
Fórum, kde sa stretávajú úspešné a mienkotvorné Slovenky. Jeho cieľom je priniesť zaujímavé témy a rozvíriť diskusiu o trendoch v biznise či pozitívnych a negatívnych skúsenostiach v podnikateľskej oblasti i osobnom živote. Hoci Erste Private Banking organizuje pre ženy rôzne eventy už šesť rokov, práve Dámsky biznis klub sa stal pravidelnou platformou, kde sa môžu účastníčky vzájomne spoznať a inšpirovať. Stretnutia sú pravidelne obohatené aj o mimoriadne zážitky v podobe ochutnávok alebo prehliadok lokálnych značiek.
Čo je Erste Private Banking
Podľa prestížneho magazínu The Banker patrí práve Erste Group medzi finančné domy s najlepším privátnym bankovníctvom v strednej a vo východnej Európe. Erste Private Banking na Slovensku spravuje majetok v hodnote viac ako 800 miliónov eur a stará sa o viac ako 1 500 klientov.