Až 9 z 10 mladých od 10 rokov trávi čas na sociálnych sieťach. Život detí na sociálnych sieťach začína na druhom stupni ZŠ (71 %), oproti I. stupňu je to dvojnásobok. Podľa exkluzívneho prieskumu Slovenskej sporiteľne je medzi deťmi populárne hranie aj online hier, chatovanie či vzdelávanie. Dobe digitálnej, ktorá výrazne mení život nielen mladej generácie, bol venovaný aj májový Dámsky biznis klub. Ako môžu rodičia „dohliadnuť“ na to, aby sa technológie stali dobrým sluhom a nie zlým pánom?

 „Rodič stanovuje hranice. Nie je problém urobiť zmenu, ale udržať ju. Nie je problém vzdať sa počítača, ale odnaučiť sa od neho. Technológie nám pomáhajú prekonať vzdialenosť. Ale nevedia nám sprostredkovať blízkosť. Pomáhajú nám, nevnímajme ich zle. Nemajú však využívať nás,“ povedal na Dámskom biznis klube psychológ Robert Krause. 

Adam Hodoši, študent v maturitnom ročníku, si zarába hraním videohier. „Od siedmej do jedenástej večer hrám európsku ligu. Od druhej do šiestej ráno americkú ligu. Začal som s tým, keď som mal zdravotné problémy a musel som zostať doma a v škole mi dali individuálny študijný plán. Nemyslím, že ma to pohltilo. Ale viem, že v priemere strávia moji rovesníci aj 12 hodín denne na internete,“ skomentoval Adam. Každý druhý žiak ZŠ neodolá hraniu online hier.

Hry na internete sú podľa jeho slov robené tak, aby človek neprestal. „Ľudia ich majú čo najviac hrať. Ale treba sa nastaviť, že denne na tom strávim nejaký počet hodín a viac nie. Mne to prináša peniaze, je to forma brigády,“ poznamenal Adam. 

Slávka Kubíková, autorka knihy Klub nerozbitných detí tvrdí, že nástupom technológií sa viac potláčajú prirodzené veci pre deti a mladých ako budovanie reálnych vzťahov a pohyb v prírode.

„Priemer trávenia slovenského tínedžera pred obrazovkou smartfónu je päť hodín denne. Nie je to dobré, ak sa nevenuje neskôr aj iným činnostiam, ako napríklad nešportuje a podobne. Dieťa ani tínedžer z toho nevie odísť. Technológie sa robia veľmi lákavými. Treba mať dostatočnú kontrolu nad vlastným časom,“ dodala Kubíková. 

Marek Fašiang, úspešný herec a podnikateľ, v posledných mesiacoch ovládol sociálne siete. Konkrétne Instagram, kde má vyše 86 tisíc sledovateľov. „Influencer je v dnešnej dobe podľa mňa nadávka. Osobného kontaktu je menej, realitu vnímame cez nereálnu virtualitu,“ poznamenal Fašiang. 

Hostia Dámskeho biznis klubu sa zhodli, že s mladou generáciou sa treba o internete viac rozprávať. Podľa prieskumu Slovenskej sporiteľne najčastejším partnerom na rozhovor o rizikách internetu sú rodičia, nasledujú kamaráti a spolužiaci, s ktorými sa na túto tému rozprávajú najmä stredoškoláci a žiaci druhého stupňa. Deti na prvom stupni sa okrem rodičov najčastejšie rozprávajú s učiteľom.

Po skončení zaujímavej panelovej diskusie, ktorú už tradične moderovala Andrea Belányiová, sa dámam predstavili slovenské značky ako napríklad unikátny botanický koncept Botanical Lab; značka svietiacich tričiek Lemur; personalizované šperky Motivo; či dizajnérske štúdio Mach & Krovina a tradičná slovenská ľudová majolika – Majolika R. Počas večera bola klientkam predstavená aj kniha o hľadaní strateného detského šťastia v modernej dobe tabletov, od spisovateľky Slávky Kubíkovej -  Klub nerozbitných detí.  Súčasťou večera bola aj ochutnávka ružových vín od dodávateľa vín ProVino.

Fotogaléria

Čo je Dámsky biznis klub Erste Private Banking

Fórum, kde sa stretávajú úspešné a mienkotvorné Slovenky. Jeho cieľom je priniesť zaujímavé témy a rozvíriť diskusiu o trendoch v biznise či pozitívnych a negatívnych skúsenostiach v podnikateľskej oblasti i osobnom živote. Hoci Erste Private Banking organizuje pre ženy rôzne eventy už šesť rokov, práve Dámsky biznis klub sa stal pravidelnou platformou, kde sa môžu účastníčky vzájomne spoznať a inšpirovať. Stretnutia sú pravidelne obohatené aj o mimoriadne zážitky v podobe ochutnávok alebo prehliadok lokálnych značiek.

 

Čo je Erste Private Banking

Podľa prestížneho magazínu The Banker patrí práve Erste Group medzi finančné domy s najlepším privátnym bankovníctvom v strednej a vo východnej Európe. Erste Private Banking na Slovensku spravuje majetok v hodnote viac ako 800 miliónov eur a stará sa o viac ako 1 500 klientov.